Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Fiat PANDA Furgon/hatchback (169_) 1.3 D Multijet 4x4 (2004.10-2006.12) 70km » 80-06-611 ashika
wybrany samochód: 
Fiat Panda Furgon/hatchback (169_) 1.3 D Multijet 4x4 (2004.10-2006.12) 70km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 80-06-611 ASHIKA

80-06-611 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-06-611

    Ocena:
numer części:

80-06-611

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]170
Średnica wewnętrzna [mm]109
Średnica otworu centrującego [mm]21
Ilość zębów20
Profil piasty18
nr EAN8033001261400
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-06-611 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      31250-87560
DAIHATSU      31250-87567
DAIHATSU      31250-87568
DAIHATSU      31250-87704
DAIHATSU      31250-87707
DAIHATSU      31250-87708
DAIHATSU      31250-87709
DAIHATSU      31250-87713
DAIHATSU      31250-87715
DAIHATSU      31250-87716
DAIHATSU      31250-B2040
DAIHATSU      3125087720
DAIHATSU      3125097201
DAIHATSU      3125097201000
DAIHATSU      31250B2040000

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-06-611 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.