Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Skoda OCTAVIA IV (NX3, NN3, PV3) 1.5 TSI (2020.01-???) 150km » 17-0605 metelli cifam
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iv (nx3, Nn3, Pv3) 1.5 Tsi (2020.01-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0605 METELLI CIFAM

17-0605 Wał napędowy METELLI CIFAM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0605

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Długość [mm]528
Średnica 2 [mm]110
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału28
Średnica 1 [mm]98
nr EAN8032747536049
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0605 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0605 VW TRANSPORTER IV 1.9D 94>
numery OEM:
VOLKSWAGEN      701 407 271AB
VOLKSWAGEN      701 407 271M
VOLKSWAGEN      701 407 271N
VOLKSWAGEN      701 407 449FX
VOLKSWAGEN      701 407 451B
VOLKSWAGEN      701 407 451BX
VOLKSWAGEN      701 407 451X
VOLKSWAGEN      JZW 407 449HX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0605 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0605 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.