Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5033720 nk

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033720 NK

    Ocena:
numer części:

5033720

producent:

NK

Rozmiar gwintu 1 14x1,5
Rozmiar gwintu 2 12x1,0
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm] 304
nr EAN 5703858464936
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033720 NK

DRą»EK KIER. PEUGEOT 605 LE/PR

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033720 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033720 producenta NK

CITROËN

381299, 3812A8

PEUGEOT

381280, 381281, 381299, 3812A8

numery OEM:
CITROËN      3812 99
CITROËN      3812 A8
OPEL      4403806*
PEUGEOT      3812 80
PEUGEOT      3812 81
PEUGEOT      3812 99
PEUGEOT      3812 A8
RENAULT      7701 462 987
RENAULT      7701 463 035
VAUXHALL      91 11 806

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033720 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.