Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10249K original imperium

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10249K ORIGINAL IMPERIUM

10249K Zestaw koła pasowego, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10249K

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Ilość żeber 6
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 154,8
Masa [g] 2781
dla numeru OE 1230300QBD
Numer komponentu 2
Średnica wewnętrzna [mm] 24,7
Szerokość 1 [mm] 42
Szerokość 2 [mm] 30,2
nr EAN 8039692492055
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10249K ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: NISSAN PRIMERA, RENAULT LAGUNA II, MEGANE II, MEGANE III, SCENIC II, SCENIC III, SUZUKI GRAND VITARA II 1.9D 03.01-
numery OEM:
NISSAN      1230300QBD
NISSAN      12303AW300
RENAULT      8200268426
RENAULT      8200297936
RENAULT      8200376911
RENAULT      8200457775
RENAULT      8200523072

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10249K ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10249K ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.