
| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Przetwarzanie | nieobrabiany |
| średnica zewnętrzna [mm] | 227 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 11 |
| Minimalna grubość [mm] | 9 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 62 |
| Głębokość [mm] | 46 |
| spełnia normę badań | R90 Approved |
| nr EAN | 5012759421468 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG2147 DELPHI
| FIAT | 4139010 | |
| FIAT | 4208311 | |
| FIAT | 4385812 | |
| FIAT | 61750 | |
| FIAT | 61948 | |
| FIAT | 71738422 | |
| FIAT | 94439010 | |
| FIAT | 984377102 | |
| FIAT | 984385812 | |
| FIAT | RF.165.002.50 | |
| INNOCENTI | 4385812 | |
| INNOCENTI | 94385812 | |
| LANCIA | 4139010 | |
| LANCIA | 4208311 | |
| LANCIA | 4385812 | |
| LANCIA | 61750 | |
| LANCIA | 61948 | |
| LANCIA | 94385812 | |
| LANCIA | 94439010 | |
| LANCIA | 984377102 | |
| LANCIA | 984385812 | |
| LANCIA | RF.165.002.50 | |
| PORSCHE | 984 377 102 | |
| PORSCHE | 984 385 812 | |
| SEAT | 00984377102 | |
| SEAT | 00984385812 | |
| SEAT | 061750 | |
| SEAT | 061948 | |
| SEAT | 16500253 | |
| SEAT | 4139010 | |
| SEAT | 4208311 | |
| SEAT | 4385812 | |
| SEAT | 5385812 | |
| SEAT | 94439010 | |
| SEAT | 984377102 | |
| SEAT | 984385812 | |
| SEAT | E02 216 5002 | |
| SEAT | RF1 650 0253 | |
| SEAT | RF16500250 | |
| SEAT | SE022165002A | |
| ZASTAVA | 4208311 | |
| ZASTAVA | 4385812 | |
| FSO | 4385812 | |
| FSO | 655438512 | |
| FSO | 655439010 | |
| AUTOBIANCHI | 4139010 | |
| AUTOBIANCHI | 4208311 | |
| AUTOBIANCHI | 4385812 | |
| AUTOBIANCHI | 46618703 | |
| AUTOBIANCHI | 655438512 | |
| AUTOBIANCHI | 655439010 | |
| AUTOBIANCHI | 94385812 | |
| AUTOBIANCHI | 94439010 | |
| YUGO | 4385812 | |
| YUGO | 46618703 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG2147 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG2147 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.