Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen BORA I (1J2) 1.9 TDI 4motion (2000.05-2005.05) 150km » 69-0974 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora I (1j2) 1.9 Tdi 4motion (2000.05-2005.05) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

DRĄŻEK KIER. PEUGEOT 308 14- LE/PR 207MM M14X1,5 69-0974 MAXGEAR

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

69-0974

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Rozmiar gwintu 1M14 x 1,5
Rozmiar gwintu 2M14 x 1,5
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Rozmiar gwintu 1M14 x 1,5
Rozmiar gwintu 2M14 x 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie DRĄŻEK KIER. PEUGEOT 308 14- LE/PR 207MM M14X1,5 69-0974 MAXGEAR

DRą»EK KIER. PEUGEOT 308 14- LE/PR 207MM M14X1,5
numery OEM:
CITROËN      16 112 423 80
PEUGEOT      16 112 423 80

Zastosowanie DRĄŻEK KIER. PEUGEOT 308 14- LE/PR 207MM M14X1,5 69-0974 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o DRĄŻEK KIER. PEUGEOT 308 14- LE/PR 207MM M14X1,5 69-0974 MAXGEAR:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.