Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Suzuki VITARA (ET, TA, TD) 2.0 V6 24V Napęd na wszystkie koła (SV620) (1994.12-1998.03) 136km » D81001TT thermotec
wybrany samochód: 
Suzuki Vitara (et, Ta, Td) 2.0 V6 24v Napęd Na Wszystkie Koła (sv620) (1994.12-1998.03) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D81001TT THERMOTEC

D81001TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D81001TT
Wentylator chłodnicy silnika D81001TT
D81001TT
283.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:10 szt.

    Ocena:
numer części:

D81001TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]250
Średnica [mm]475
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]250
Średnica [mm]475
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D81001TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
NISSAN      21481-DF30A
NISSAN      214814EA0A
NISSAN      214814EB0A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D81001TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.