Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 230899 a.b.s.

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 230899 A.B.S.

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

230899

producent:

A.B.S.

Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM16X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm] 13
Długość [mm] 117
Rodzaj gwintu z gwintem zewnętrznym
Wymiar gwintu M12x1.75 RHT
nr EAN 8717109567847
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 230899 A.B.S.

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 230899 ma zastosowanie do modeli samochodów

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 230899 producenta A.B.S.

SAAB

13272000

OPEL

13272000, 13278359, 13286686, 1609026, 6606031, 920008

CHEVROLET

13272000, 13278359, 13286686, 13396771

numery OEM:
OPEL      13272000
OPEL      13278359
OPEL      13286686
OPEL      1609026
OPEL      6606031
OPEL      920008
SAAB      13272000
VAUXHALL      13272000
VAUXHALL      13278359
VAUXHALL      13286686
CHEVROLET      13272000
CHEVROLET      13278359
CHEVROLET      13286686
CHEVROLET      13396771

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 230899 A.B.S. w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 230899 A.B.S.:

Adrian, Grodków
2021-09-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adrian, Grodków
2021-09-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Firma A.B.S. jest stosunkowo nowym dostawcą części zamiennych do samochodów, bo powstała w roku 1978. Szybko ugruntowała sobie pozycję na rynku zamienników produkując stosunkowo nie drogie ale jednocześnie dobrej jakości części samochodowe początkowo do samochodów europejskich, później także do azjatyckich.

A.B.S. koncentruje się na produkcji części zawieszenia, układu kierownicznego oraz układu hamulcowego. Produkowane przez A.B.S. auto części cieszą się uznaniem posiadaczy aut.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.