Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault MEGANE Scénic (JA0/1_) 1.6 16V (JA0B, JA04, JA11, JA00) (1998.04-1999.10) 107km » 111-03-350 ashika
wybrany samochód: 
Renault Megane Scénic (ja0/1_) 1.6 16v (ja0b, Ja04, Ja11, Ja00) (1998.04-1999.10) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-03-350 ASHIKA

111-03-350 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego ASHIKA

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

111-03-350

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Długość całkowita [mm]210
Gwint wewnętrzny [mm]14x1,5
Długość gwintu [mm]50
Wysokość zabudowy83
Średnica zabudowy [mm]14
Gwint zewn. [mm]12x1,25
nr EAN8033001499520
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-03-350 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      8AL1-32-280
MAZDA      8AL1322809Y
MAZDA      LA0132280

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-03-350 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-03-350 ASHIKA:

Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Bartek, Wałbrzych
2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.