Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Iveco EUROTECH MP 4500 (2002-???) 437km » 80-02-271 ashika
wybrany samochód: 
Iveco Eurotech Mp 4500 (2002-???) 437km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 80-02-271 ASHIKA

80-02-271 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-271

    Ocena:
numer części:

80-02-271

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]260
Średnica wewnętrzna [mm]170
Średnica otworu centrującego [mm]29
Ilość zębów21
Profil piasty39
nr EAN8033001479645
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-271 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      31250-0K204
TOYOTA      31250-25160
TOYOTA      31250-26171
TOYOTA      31250-26172
TOYOTA      31250-26210
TOYOTA      31250-26240
TOYOTA      31250-26241
TOYOTA      31250-26260
TOYOTA      312500K201
TOYOTA      3125026170
TOYOTA      3125035603
TOYOTA      3125036430
TOYOTA      3125036431
TOYOTA      3125036432
TOYOTA      3125060320
zamienniki:
TYD150U
brak
EXEDY
J2202077
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-271 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.