Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-021 hella

Alternator 8EL 012 427-021 HELLA

8EL 012 427-021 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-021
Alternator 8EL 012 427-021
8EL 012 427-021

    Ocena:
numery handlowe:

CA1066IR

numer części:

8EL 012 427-021

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 55
Koła pasowe z kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 68
Liczba rowków 1
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498653
Status produktu: na żądanie

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-021 HELLA

numery OEM:
OPEL      09194167
OPEL      12 04 126
OPEL      62 04 088
OPEL      90389246
OPEL      90511445
OPEL      93260364
VAUXHALL      09194167
VAUXHALL      12 04 126
VAUXHALL      62 04 088
VAUXHALL      90389246
VAUXHALL      90511445
VAUXHALL      93260364
zamienniki:
8EL 737 015-001
brak
HELLA
437211
brak
VALEO
439499
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-021 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.