Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) 2.4 (1997.12-2005.01) 165km » 8EW 351 038-371 hella
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 Avant (4b5, 4b6) 2.4 (1997.12-2005.01) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 038-371 HELLA

8EW 351 038-371 Wentylator, chłodzenie silnika HELLA

    Ocena:
numer części:

8EW 351 038-371

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Strona zabudowyz prawej
Średnica [mm]300
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z wyposażeniem do holowania przyczep
Rodzaj skrzyni biegówprzekładnia mechaniczna / opcjonalnie automatyczna
Moc znamionowa [W]200
Napięcie znamionowe [V]12
nr EAN4045621400293
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 038-371 HELLA

numery OEM:
AUDI      8E0 959 455 B
AUDI      8E0 959 455 N
SEAT      8E0 959 455 N
SEAT      8E0959455B
VOLKSWAGEN      8E0 959 455 N
VOLKSWAGEN      8E0959455B
FAW-AUDI      8E0 959 455 B
FAW-AUDI      8E0 959 455 N

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 038-371 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.