przewidywany termin wysyłki: ?
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| średnica zewnętrzna [mm] | 275 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Minimalna grubość [mm] | 26 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 62 |
| Wysokość [mm] | 49,2 |
| Ilość otworów | 5 |
| Wymiar gwintu | 14,8 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Powierzchnia | lakierowany |
| nr EAN | 5901619575062 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 19-2562 MAXGEAR
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
IS I, LS, SC, IS SportCross, RX, GS, IS II
4351206020, 4351206030, 4351206031, 4351207020, 4351233040, 4351233041, 4351233042, 4351233043, 4351233060, 4351233080, 4351233090, 4351244010, 4351244011, 4351244020, 4351244021
4351233040, 4351233041, 4351233060
| TOYOTA | 43512-06020 | |
| TOYOTA | 43512-06030 | |
| TOYOTA | 43512-06031 | |
| TOYOTA | 43512-07020 | |
| TOYOTA | 43512-33040 | |
| TOYOTA | 43512-33041 | |
| TOYOTA | 43512-33042 | |
| TOYOTA | 43512-33043 | |
| TOYOTA | 43512-33060 | |
| TOYOTA | 43512-33080 | |
| TOYOTA | 43512-33090 | |
| TOYOTA | 43512-44010 | |
| TOYOTA | 43512-44011 | |
| TOYOTA | 43512-44020 | |
| TOYOTA | 43512-44021 | |
| LEXUS | 43512-33040 | |
| LEXUS | 43512-33041 | |
| LEXUS | 43512-33060 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 19-2562 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 19-2562 MAXGEAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.