Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0024 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0024 MAXGEAR

30-0024 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0024
Koło pasowe, wał korbowy 30-0024

    Ocena:
numery handlowe:

0515G3/MG

numer części:

30-0024

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 44,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 156,0
Ciężar [kg] 2,290
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5907558526134
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0024 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO PEUGEOT
numery OEM:
CITROËN      0515.G3
CITROËN      515.G3
FIAT      9608938980
PEUGEOT      0515.G3
PEUGEOT      515.G3

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0024 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.