Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 62-0028 maxgear

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0028 MAXGEAR

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

MGW-005

numer części:

62-0028

producent:

MAXGEAR

Ogrzewanie/chłodzenie dla pojazdów z wentylatorem (sprzęgło wiskotyczne)
średnica zewnętrzna [mm] 160
Wysokość [mm] 44
Ogrzewanie/chłodzenie bez wentylatora
nr EAN 5907558567182
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0028 MAXGEAR

SPRZ╩GúO WISKOZOWE DB SPRINTER 208-216/308-316/408-416 CDI 00-06

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0028 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0028 producenta MAXGEAR

MERCEDES-BENZ

0002005822, 0002009723, A0002005822

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0002005822
MERCEDES-BENZ      0002009723
MERCEDES-BENZ      A0002005822

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0028 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0028 MAXGEAR:

Tadeusz, Koszalin
2025-10-21
 5/5
Części dobrej jakości.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.