Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9) 3.0 V6 TDI 4motion (2013.11-2016.03) 245km » 17-0280 metelli cifam
wybrany samochód: 
Volkswagen Phaeton (3d1, 3d2, 3d3, 3d4, 3d6, 3d7, 3d8, 3d9) 3.0 V6 Tdi 4motion (2013.11-2016.03) 245km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0280 METELLI CIFAM

17-0280 Wał napędowy METELLI CIFAM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0280

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS29
Długość [mm]930
Wymiar gwintuM20 x 1
Średnica 2 [mm]82
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału22
Średnica 1 [mm]81
nr EAN8032747532799
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0280 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0280 OPEL TIGRA A 1.4 16V 94- PRAWA
numery OEM:
OPEL      26029827
OPEL      26032414
OPEL      374221
OPEL      374312
OPEL      90540553
OPEL      93192082

Zastosowanie Wał napędowy 17-0280 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0280 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.