Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5032375 nk

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032375 NK

5032375 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK

przewidywany termin wysyłki: ?

Poniedziałek:10 szt.

    Ocena:
numer części:

5032375

producent:

NK

parzyste numery artykułów 5032376
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 14x1,5
nr EAN 5703858819132
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032375 NK

KOĐC. DR. KIER. FIAT GRANDE PUN

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032375 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032375 producenta NK

OPEL

1603457, 1603544, 1609457, 93189023, 93196541

FIAT

77363829

ALFA ROMEO

77363829

numery OEM:
ALFA ROMEO      77363829
FIAT      77363829
OPEL      1603457
OPEL      1603544
OPEL      1609457
OPEL      93189023
OPEL      93196541
VAUXHALL      93189023
VAUXHALL      93196541

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032375 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.