Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A4 B6 (8E2) 2.5 TDI (2002.07-2004.12) 163km » 0292490 ocap
wybrany samochód: 
Audi A4 B6 (8e2) 2.5 Tdi (2002.07-2004.12) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0292490 OCAP

0292490 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

    Ocena:
numer części:

0292490

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Gwint wewnętrzny [mm]M 18x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułów0282490
nr EAN8054682006692
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0292490 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0292490 LEWA FORD GALAXY,MONDEO IV 07-,S-MAX 06-,LAND ROVER FREELANDER II 06-
numery OEM:
FORD      1433274
VOLVO      31280000
FORD USA      6G913290AA
LAND ROVER      LR 002610
LAND ROVER      LR002610

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0292490 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.