Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën C5 I (DC_) 3.0 V6 (DCXFXC, DCXFXF) (2001.03-2004.08) 207km » G1-048 optimal
wybrany samochód: 
Citroën C5 I (dc_) 3.0 V6 (dcxfxc, Dcxfxf) (2001.03-2004.08) 207km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-048 OPTIMAL

G1-048 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL

    Ocena:
numery handlowe:

G0-018

numer części:

G1-048

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]115
Wymiar stożka [mm]12
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułówG1-047
nr EAN4031185910484
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-048 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-048 PRAWA RENAULT R19 88-95
numery OEM:
RENAULT      6000030047

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-048 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.