Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën C5 I (DC_) 3.0 V6 (DCXFXC, DCXFXF) (2001.03-2004.08) 207km » G1-1103 optimal
wybrany samochód: 
Citroën C5 I (dc_) 3.0 V6 (dcxfxc, Dcxfxf) (2001.03-2004.08) 207km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1103 OPTIMAL

G1-1103 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL

    Ocena:
numer części:

G1-1103

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez G1-1106
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz lewej
Ograniczenia producentaSMI
Długość [mm]90
Wymiar stożka [mm]11,8
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
nr EAN4031185027038
Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez G1-1106

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1103 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1103 LEWA [PRZEKŁADNIA SMI] RENAULT SCENIC, KANGOO 99-
numery OEM:
RENAULT      7701047415
RENAULT      7701474492

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1103 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.