Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A6 C6 (4F2) 2.0 TDI (2004.07-2011.03) 136km » G1-970 optimal
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 (4f2) 2.0 Tdi (2004.07-2011.03) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-970 OPTIMAL

G1-970 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL

    Ocena:
numer części:

G1-970

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyna dole
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]90,8
Wymiar stożka [mm]16,3
Gwint zewn. [mm]M18 x 1,50 RHT M
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Zbieżność stożka1/10
nr EAN4031185919708
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-970 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-970 MERCEDES MB100 88-95
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0004606548
MERCEDES-BENZ      A0004606548
OLDSMOBILE      0182261

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-970 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.