Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi E-TRON GT sedan (F83, F8P) S quattro (2024-???) 680km » QR3276S quinton
wybrany samochód: 
Audi E-tron Gt Sedan (f83, F8p) S Quattro (2024-???) 680km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR3276S QUINTON

QR3276S Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QUINTON

    Ocena:
numer części:

QR3276S

producent:

QUINTON

Gwint wewnętrzny [mm]:M14x1,5
Rodzaj gwintu:z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar stożka [mm]:13,3
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z materiałem mocującym

Status produktu: Normal
Gwint wewnętrzny [mm]:M14x1,5
Rodzaj gwintu:z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar stożka [mm]:13,3
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z materiałem mocującym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR3276S QUINTON

numery OEM:
SEAT      6Q0 423 811
SEAT      6Q0 423 811C
SKODA      6Q0 423 811
SKODA      6Q0 423 811C
VOLKSWAGEN      6Q0 423 811
VOLKSWAGEN      6Q0 423 811C

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR3276S QUINTON w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.