Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH613K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH613K QUINTON

QTH613K Termostat układu chłodzenia QUINTON

    Ocena:
numer części:

QTH613K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:83
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
Rodzaj koprusu:z obudową

Status produktu: Normal
Temperatura otwarcia [°c]:83
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
Rodzaj koprusu:z obudową

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH613K QUINTON

numery OEM:
CITROËN      1336 V6
CITROËN      1336.V6
FORD      1 148 098
FORD      1 348 620
FORD      1148098
FORD      1348620
FORD      1485768
FORD      1633908
FORD      2S6Q-8A586-AA
FORD      2S6Q-8A586-AB
FORD      2S6Q-8A586-AC
FORD      2S6Q-8A586-AD
MAZDA      Y401-15-1H0A
MAZDA      Y401-15-1H0B
MAZDA      Y401-15-1H0C
PEUGEOT      1336 V6
SUZUKI      17690-73J01
TOYOTA      SU001-00713

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH613K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.