Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat STILO Multi Wagon (192_) 1.9 JTD (2003.01-2008.08) 115km » 19835 sidem
wybrany samochód: 
Fiat Stilo Multi Wagon (192_) 1.9 Jtd (2003.01-2008.08) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19835 SIDEM

19835 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

19835

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Zbieżność stożka1/10
Długość [mm]128
Wymiar gwintuFM12X1,5R
Wymiar stożka [mm]12
Rozmiar gwintu 1MM10x1,25R
parzyste numery artykułów19836
nr EAN5413978106769
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19835 SIDEM

numery OEM:
ALFA ROMEO      767 87 18
ALFA ROMEO      994 74 37
ALFA ROMEO      995 06 71
FIAT      754 55 82
FIAT      759 12 16
FIAT      994 74 37
FIAT      995 06 71
LANCIA      608 09 612
LANCIA      754 55 82
LANCIA      759 12 16
LANCIA      994 74 37
LANCIA      995 06 71

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19835 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19835 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.