Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen TRANSPORTER T4 Autobus (70B, 70C, 7DB, 7DK, 70J, 70K, 7DC, 7 2.4 D Syncro (1992.10-1998.09) 78km » 41413 sidem
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T4 Autobus (70b, 70c, 7db, 7dk, 70j, 70k, 7dc, 7 2.4 D Syncro (1992.10-1998.09) 78km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 41413 SIDEM

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

41413

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintuMM16X1,5R
Rozmiar gwintu 1MM14X1,5R
Długość przegub osiowy [mm]230
Tylko w połączeniu zNUT
nr EAN5413978256068
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 41413 SIDEM

numery OEM:
NISSAN      D8521 4BA0A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 41413 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 41413 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.