Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Fiat FREEMONT (345_) 2.0 JTD (2011.08-???) 140km » 301 938 topran
wybrany samochód: 
Fiat Freemont (345_) 2.0 Jtd (2011.08-???) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 301 938 TOPRAN

301 938 Osłona, wał napędowy TOPRAN

    Ocena:
numer części:

301 938

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Ilość na oś2
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm]29
Średnica wewnętrzna 2 [mm]71
Wysokość [mm]101
Materiał osłonyGuma
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 301 938 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 29/71) (dł.101) (kpl.) pasuje do: FORD MONDEO III 1.8/2.0 10.00-03.07
numery OEM:
FORD      1S7W3L537AA
FORD      4 106 429

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 301 938 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.