Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Fiat STILO Multi Wagon (192_) 1.9 JTD (2003.01-2008.08) 115km » PJQ157 trw
wybrany samochód: 
Fiat Stilo Multi Wagon (192_) 1.9 Jtd (2003.01-2008.08) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ157 TRW

PJQ157 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
trw PJQ157

    Ocena:
numer części:

PJQ157

producent:

TRW

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaFTE
Średnica [mm]28
nr EAN3322938073169
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ157 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne DAIHATSU CHARADE; SUBARU TREZIA; TOYOTA AURIS, AVENSIS, C-HR, COROLLA, ETIOS, URBAN CRUISER, VERSO, VERSO S, YARIS 1.2-1.8 08.05-
numery OEM:
DAIHATSU      31400-09001
DAIHATSU      31400-19005
DAIHATSU      31400-19005-000
DAIHATSU      31400-59005
DAIHATSU      31400-59015
DAIHATSU      31400-59015-000
DAIHATSU      31400-59025
SUBARU      3140059005
SUBARU      3140059015
TOYOTA      31400-05010
TOYOTA      31400-05011
TOYOTA      31400-05012
TOYOTA      31400-09000
TOYOTA      31400-09001
TOYOTA      31400-19005
TOYOTA      31400-59005
TOYOTA      31400-59015
TOYOTA      31400-59025

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ157 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ157zobacz instrukcję montażu PJQ157

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.