Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ230 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ230 TRW

    Ocena:
numer części:

PJQ230

producent:

TRW

Materiał Aluminium
Średnica [mm] 31
nr EAN 3322938224035
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ230 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne OPEL VIVARO B; RENAULT ESPACE IV, LAGUNA II, LAGUNA III, LATITUDE, MASTER II, MASTER III, MEGANE III, MODUS, TRAFIC II, TRAFIC III 1.5D-2.5D 03.01-

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ230 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ230 producenta TRW

RENAULT

8201035313

numery OEM:
RENAULT      8201035313

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ230 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ230zobacz instrukcję montażu PJQ230

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.