Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Bentley CONTINENTAL 6.75 V8 R (1999.08-2002.10) 408km » 837-0040 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Bentley Continental 6.75 V8 R (1999.08-2002.10) 408km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0040 TYC EUROPE B.V.

837-0040 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

    Ocena:
numer części:

837-0040

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]420
Moc znamionowa [W]450
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów4
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Strona zabudowyz prawej
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475095937
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0040 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy P pasuje do: AUDI Q7, PORSCHE CAYENNE, VW TOUAREG 2.5D-4.8 09.02-08.15
numery OEM:
AUDI      7L0959455A
AUDI      7L0959455D
AUDI      7L0959455G
PORSCHE      95562413600
PORSCHE      95562413601
PORSCHE      95562414500
VOLKSWAGEN      7L0959455A
VOLKSWAGEN      7L0959455D
VOLKSWAGEN      7L0959455G
zamienniki:
V15-01-1894
brak
VEMO
8EW 351 043-231
brak
BEHR HELLA SERVICE

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0040 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.