Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B6 (8E2) 2.5 TDI (2002.07-2004.12) 163km » 837-1011 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Audi A4 B6 (8e2) 2.5 Tdi (2002.07-2004.12) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 837-1011 TYC EUROPE B.V.

837-1011 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

    Ocena:
numer części:

837-1011

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 837-0029
Pobór mocy [W]220
Średnica [mm]360
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z typem E
nr EAN8717475060096
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 837-0029

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-1011 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy AUDI A3; MINI (R57); SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON, TOLEDO III; SKODA FABIA II, OCTAVIA II, SUPERB II, YETI; VW CADDY III 1.2-2.0D 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0959455BC
AUDI      1K0959455CS
AUDI      1K0959455EA
AUDI      1K0959455P
SEAT      1K0959455BC
SEAT      1K0959455CS
SEAT      1K0959455EA
SEAT      1K0959455P
SKODA      1K0959455BC
SKODA      1K0959455CS
SKODA      1K0959455EA
SKODA      1K0959455P
VOLKSWAGEN      1K0959455BC
VOLKSWAGEN      1K0959455CS
VOLKSWAGEN      1K0959455EA
VOLKSWAGEN      1K0959455P

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-1011 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.