Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » filtry » filtr oleju » DFO0110 daco

Filtr oleju DFO0110 DACO

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO0110

producent:

DACO

Wysokość [mm] 83
średnica zewnętrzna [mm] 65
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 24,5
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO0110 DACO

Filtr oleju DFO0110 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

Numery OE Filtr oleju DFO0110 producenta DACO

FIAT

55245952, 6000626333

CITROËN

1616315680, 1631226580

PEUGEOT

1616315680, 1631226580

OPEL

650206, 95525300

numery OEM:
CITROËN      16 163 156 80
CITROËN      16 312 265 80
FIAT      55245952
FIAT      6000626333
OPEL      650206
OPEL      95525300
PEUGEOT      16 163 156 80
PEUGEOT      16 312 265 80
VAUXHALL      55599959
VAUXHALL      95525300
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO0110 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO0110 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.