Indeks: JMJ 1090250 Marka: JMJ Grupa towarowa TecDoc: Katalizator Nazwa: KATALIZATOR Opis: HOMOLOGOWANY
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1 Ilość w opakowaniu = 1 Zamiennik: : 4A0131089BV Numer dostawcy: 1090250
Indeks: JMJ 1090250 Marka: JMJ Grupa towarowa TecDoc: Katalizator Nazwa: KATALIZATOR Opis: HOMOLOGOWANY
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1 Ilość w opakowaniu = 1 Zamiennik: : 4A0131089BV Numer dostawcy: 1090250
Informacje
N-ry oe
Zamienniki
Zastosowanie w autach
Opinie
Zapytaj o produkt
Dodatkowe informacje o produkcie katalizator 1090250 JMJ
Katalizator EURO 2 pasuje do: AUDI 100 C4, A6 C4 2.0 12.90-12.97
numery OEM:
AUDI
4A0131089BV
AUDI
4A0131089BX
AUDI
4A0131702AF
AUDI
4A0131702H
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach
Zastosowanie katalizator 1090250 JMJ w samochodach:
Opinie Klientów o katalizator 1090250 JMJ:
Piotr, Ząbki
2025-01-17
★★★★★
5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ten element układu wydechowego potocznie nazywany jest konwerterem katalitycznym. Jego celem jest zmniejszenie ilości szkodliwych substancji w wydostających się na zewnątrz spalinach. Obecność tej części w układzie regulowana jest przez przepisy dotyczące norm czystości spalin. Im nowsze auto, tym przepisy bardziej surowe.
Katalizator jest dość delikatnym elementem układu. Na jego pracę i żywotność wpływają czynniki, takie jak niesprawne przewody wysokiego napięcia, zużyte świece zapłonowe, nierówna praca silnika. Niedopalone paliwo jest wówczas docierane w katalizatorze, co może spowodować jego awarię.
Ważne jest również to, aby nie wjeżdżać gwałtownie w kałuże. Zimna woda w kontakcie z rozgrzanym katalizatorem może doprowadzić do pęknięcia ceramicznego wkładu.
Objawem, który sygnalizuje uszkodzenie katalizatora, jest spadek mocy silnika i charakterystyczny hałas dobiegający spod podwozia (przypomina grzechotanie lub dzwonienie). Nieprawidłowość sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Usunięcie awarii poprzez wycięcie katalizatora i wstawienie w jego miejsce kawałka rury poskutkuje "nieprzejściem" kolejnego badania technicznego.