Części do samochodów motookazja.pl

Zamówienia złożone do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia.

części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190114 magneti marelli

Wał napędowy 302004190114 MAGNETI MARELLI

302004190114 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
295.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 14.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:9 szt.
Wtorek:1 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0114

numer części:

302004190114

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 8001063690704
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190114 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 675mm pasuje do: RENAULT KANGOO BE BOP, KANGOO EXPRESS, KANGOO II 1.2-1.6LPG 02.08-

Wał napędowy 302004190114 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 302004190114 producenta MAGNETI MARELLI

RENAULT

8200687739, 8201235754

numery OEM:
RENAULT      8200687739
RENAULT      8201235754
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190114 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190114 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.